partaj 1

Partaj 1

 

O plimb mereu cu mine. Oriunde mă duc, vine după mine. Îi dau prune uscate, vreau să o ajut să iasă afară. Să se extermine. Ea zbiară ca o apucată. Ea nu pricepe nici când îi repeţi de o mie de ori. Ea se aşază în faţa oglinzii şi vrea să ne vadă mereu că facem dragoste. Are un retard emoţional, nu pricepe că e în moarte clinică, ea vrea să decoreze morga ca sufrageria noastră.

 

Parte în parte. Totul se împarte. Totul începe de la tacâmuri. Ele intră şi ies din noi, pe gură, ele îşi lasă urmele prin mâncare în organele noastre, în sânge. Pe masă nu sunt firimituri. Eu am pus totul în cutii. Am igienizat. Am strâns totul. În tacâmuri e o femeie care plânge. Ea rămâne sub masă.

La mine trebuie să rămână ruleta. La mine banii de dentist. La mine expresiile figurii tale mirate, închise cu lacăte.

Tu ia baia. Şi aerul dintre riduri.

 

Pe masă sunt resturi, sticle, pahare, stropi. Nu le ia nimeni. O să se usuce cu vremea.

 

 Tu ia şifonierul, cascheta de duş, stinghiile de la draperii, candela. Cutiile cu muzică de cameră, tampoanele mele pentru luna viitoare, bibelourile de la turci, costineşti 2007, pozele din port cu părul desfăcut în briză.

Eu iau pozele nedevelopate.

Străinii care ne vor trece pragul vor da cu aspiratorul în camera aceasta, vor încerca să dezlipească de pe rafturi zâmbetele, cărţile poştale. Eu nu-ţi dau sâmburii. Pe ăştia hai să îi lăsăm moştenire. Unei femei sterpe, de exemplu. 

Cutii cu şoapte de dragoste, cu secretele noastre, cu nasturii căzuţi. Cutii cu planuri, cu sfârşiturile lumii. Eu iau tigaia cu ulei încins. O parte din fiecare parte a ta se împarte cu partea mea din ultima parte.

Tu ia rama.

Partajul e un joc de domino. De la primul la ultimul obiect, căderea nu mai are dinţi.

După ce ai mişcat prima piesă, nu ştii decât atât: orice om nerăbdător e un om nesigur, e un om terminat, care joacă la cacealma, de unul singur.

 

Lasă un răspuns

