nu despre Păunescu

nu, nu voi aborda această temă care sufocă zilele astea glandele lacrimare sau sudoripare ale tuturor. ci despre faptul ca am inceput sa scriu la un roman (sau povestire whatever) dement, ca mi-a încolţit depresia, că mă simt ca un preş, că iarăşi am tone de aplicaţii nereuşite, că luna asta trebuie să mă plimb prin ţară, că mă doare capul, că la MNLR e joi si vineri colocviu Paul Celan si poemul asta m-a innebunit:

Tangoul morţii

 Laptele negru din zori îl bem când e searã

îl bem la amiaz îl bem si la noapte

 îl bem si îl bem

sãpãm o groapã-n vãzduh si nu va fi strâmtã

Un om stã în casã se joacã cu serpii

si scrie el scrie-n amurg în Germania, Aurul pãrului tãu Margareta

scrie si iese în prag scapãrã stelele-n cer el îsi fluierã câinii

evreii si-i fluierã el poruncã le dã ca sã sape o

groapã-n tãrânã poruncã ne dã sã cântãm pentru dans

Laptele negru din zori te bem când e noapte

 la amiazã te bem te sorbim dimineata si seara

te bem si te bem

Un om stã în casã se joacã cu serpii si scrie

 el scrie-n amurg in Germania Aurul pãrului tãu Margareta

Cenusa pãrului tãu Sulamith o groapã sãpãm în vãzduh si nu va fi strâmtã

El strigã sãpati mai adânc iar ceilalti cântati

arma o-nsfacã, o fluturã, albastri i-s ochii

sãpati mai adânc iar ceilalti cântati pentru dans mai departe

Laptele negru din zori te bem

când e noapte te bem la amiazã si seara

 te bem te bem si te bem

un om stã în casã, aurul pãrului tãu Margareta

cenusa pãrului tãu Sulamith el se joacã cu serpii

 El strigã cântati mai blajin despre moarte

 cãci moartea-i un mester german

 el strigã plimbati un arcus mai cetos pe viori

veti creste ca fumul atunci veti zace-ntr-o groapã în nori si nu va fi strâmtã

Laptele negru din zori te bem când e noapte

te bem la amiaz e moartea un mester german

te bem dimineata si seara te bem si te bem

 e moartea un mester german albastri i-s ochii

cu plumbul te împroascã din plin si adânc te loveste

 un om stã în casã aurul pãrului tãu Margareta

câinii spre noi si-i asmute ne dãruie-o groapã-n vãzduh

 se joacã cu serpii visând e moartea un mester german

aurul pãrului tãu Margareta

cenuşa pãrului tãu Sulamith

7 păreri la “nu despre Păunescu

  1. Cutremurator poemul, Miruna. Simt nevoia de a reveni pentru relecturare, mai ales ca eu acum sint pe o cu totul alta vibratie, de o duiosie vesela.
    Pe blogul tau am descoperit recent si linkuri spre alte bloguri care au inceput sa-mi placa.

  2. Un om stã în casã se joacã cu serpii – aici Celan l-a pastişat pe Trakl( In mormîntul său magul alb se joacă cu şerpii lui), de fapt Celan i-a rămas dator lui Trakl toată viaţa. N-a putut scăpa de vraja poemelor lui Trakl!

  3. letiţia, citeşte trakl şi ai să cunoşti cutremurarea în carne şi oase. ai s-o atingi cum ai atinge părul tău dimineaţa. celan e mic copil pe lângă trakl

  4. Aida, o cunosc din propria mea viaţă, atît în formele ei plăcute, cît şi în cele mai neplăcute (cum ar fi să simţi moartea că ţi se plimbă pe şira spinării). Acuma, eu aş zice că din primul tău comentariu s-a înţeles ce ziceai, aşa, doar ca chestie.

Lasă un răspuns

