Interviu pe Agenţia de carte ;)

poeta Andra Rotaru (pe care o felicit pentru Rezidenta literara de la Tescani pe care a castigat-o de curand) m-a luat la întrebări, iar eu am răspuns fără jenă, kilometric.  Dar am răsuflat tare uşurată după… Iată povestioara primului meu eşec literar:

„Despre primul meu eşec literar vreau neapărat să povestesc, căci nu am mai făcut-o niciodată public. Şi a reprezentat o cotitură pentru mine. E vorba de lectura mea în cadrul cenaclului de la Litere, condus de Marius Ianuş, aşa numitul Cenaclu Fracturi. Am citit într-o zi de toamnă (parcă noiembrie) alături de Bogdan Perdivară. Niciunul nu debutasem. Eu eram clasa a XI-a. Am urcat ca printr-un labirint până sus, în mansarda prost luminată a facultăţii de litere. Eram foarte emoţionată. În sală erau mulţi “douamiişti”, care după lectură mi-au sfârtecat nemilos textele. La obiect, necruţător. Citisem cu o lună înainte şi la Euridice, unde predominaseră laudele sau încurajările generoase. Am fost deci şocată de felul cum îmi erau “rase” textele. Ianuş a încercat să fie împăciuitor, Urmanov a mai dres puţin busuiocul, însă impresia generală a fost de eşec total. Mi-aduc aminte că, la finalul întâlnirii, Răzvan Ţupa m-a invitat alături de ceilalţi la un suc “de după”. Eu însă am refuzat, motivând că nu mă simt bine, şi am fugit cât mai repede de acolo. Evident că am plâns toată seara, mai ales pentru că eram contrariată: cum puteau să existe păreri aşa de diferite pentru aceleaşi texte ? Pe cine să cred de fapt? Dar a fost o lecţie bună, am învăţat apoi încet, încet să “încasez” criticile mai relaxată, mai conştientă de importanţa lor.”

restul interviului aici

Lasă un răspuns

