orice absenţă miroase puţin a toamnă

am lipsit de pe blog o vreme, m-am readunat, m-am reintegrat atmosferei grele de început de toamnă, post-marine. ce am bifat in ultima vreme (ordine absolut aleatoare):

  • o plimbare cu tele-gondola în Mamaia, la apus, cu alte 2 persoane care trăiau coşmaruri apocaliptice pentru că se temeau de înălţime (era să facem şi noi infact numai din vorbele lor, dar a fost frumos, ardea cerul). culmea era ca respectivii prapastiosi erau olteni, si perfectul ala simplu ma zgaria pe creierul mic..
  • o plimbare cu pletele în vânt de la Constanţa la Mamaia in double-decker decapotabil (în sfîrşit un aer turistic occidental si pe meleagurile noastre). a fost frumos, doar crengile copacilor care iti puteau zbura capul daca nu erai atent au fost o problemă
  • o lectura de poezie la Olteniţa (jud Giurgiu) unde nu mai fusesem niciodată. invitată de prietena mea Daria şi de ONG-ul de mare viitor Dunăre Edu. oraş frumos, am făcut o poză trăznită de Bîlci cu O şi Gabriel Daliş, am vizitat muzeul de arheologie al culturii neolitice Gumelniţa (absolut impresionant, vi-l recomand) şi am aflat că oraşul se mândreşte şi cu faptul că aici s-a născut Ion Iliescu
  • cea mai bună şi mai exotică salată de somon mîncată vreodată, ghiciţi unde (la Olteniţa :))
  • un şalău crocant şi un foc de tabără şi o bucată de Stufstock în Vama Veche, locul de perdiţie al tinereţilor noastre
  • analize medicale
  • celebra cafea băută în gara de nord în aşteptarea trenului întârziat, la 5 dimineaţa. atîta dragoste şi atîta căldură ca în acele clipe mai rar
  • claudiu, de care ne-am simţit f apropiaţi zilele acestea
  • poezia continua sa fie la Bistrita si in lipsa poetilor!!
  • emoţii de început de grădiniţă la nepoţelele mele (mi s-a transferat şi mie acel fior…e o nebunie) şi mă întreb: nu aş putea oare în loc să mă înscriu la plicticosul doctorat să mă înscriu la grupa mică??
  • o nouă ocazie de a aplica, pentru un ultim tren, la Universitatea din Graz… aştept.
  • zeci de aplicaţii de joburi, eşuate (dar altfel nu aveau farmec, nu-i aşa?)
  • o tagguire foarte complicată de la bloggerita Monica Marinescu : cînd este momentul să faci un copil? offf, văzându-mă pe mine aşa extrauterină, ce s-a gândit, ia să vedem, despre naştere ce zice poeta? trebuie să afirm pe scurt (căci subiectul mă cam sperie şi nu îl prea abordez, nici măcar eu în capul meu) că nu cred că o femeie se împlineşte în mod obligatoriu prin maternitate, nu cred în această hyper determinare biologică a femeii. aşa că, cel mai bine copilul trebuie să vină firesc şi întrucîtva misterios în viaţa a doi oameni care se iubesc. fără planuri, fără aranjarea facturilor, fără şantaj emoţional, fără „aoleu, îmi sună ceasul biologic!”. cred că venirea pe lume a unui copil nu poate distruge viaţa nimănui (aşa că nu trebuie un bussiness plan rigid pentru „concepţia” lui, farmecul constă tocmai în a te adapta din mers miracolului) – excepţie făcând cazurile de extremă sărăcie unde nu pot concepe naşterea pe bandă rulantă, pe care aproape că aş alătura-o, moralmente, fenomenelor genocidare-, dar pe de altă parte nici nu cred că un copil poate aduce împlinire supremă, şi personală şi de cuplu. concluzia: vorba lui nea Kant: să nu tratăm copilul ca pe un mijloc, ci ca pe un scop în sine. (alături de alte scopuri în sine).
  • şi revin la titlu, inspirat de brutala rupere de O (de care am fost lipită ca o ventuză în ultima vreme) care e plecat pt 5 zile in voiaj poetic.

şi o recomandare, pentru inimile noastre balkanice gurmande şi culturale:

Festivalul Degustătorilor de Film şi Artă Culinară, Portul Cultural Cetate

“Pentru ca prea adesea mireasma Balcanilor s-a asociat cu mireasma prafului de pusca, ne-am gindit ca oarece poduri culturale arcuite peste Dunare ar mai imblinzi memoria noastra ranita de imaginea podurilor de piatra si otel bombardate la inceput de secol XXI. Si fiindca tot se spune ca in Portul Cetate cocosii cinta in trei limbi – romaneste, bulgareste si sirbeste – ne-am contaminat si noi de multiculturalitatea galinaceelor si am purces la punerea pietrei de temelie a Festivalului degustatorilor de Film si Arta culinara, sub insemnul Balcanilor.”, a declarat amfitrionul festivalului, Mircea Dinescu, presedintele Academiei de Gastronomie din Romania.

vestea bună: între 16 şi 18 sept Festivalul vine şi la Bucureşti, la MŢR 🙂

3 păreri la “orice absenţă miroase puţin a toamnă

  1. Poate sunt şi în generaţia mea oameni maturi, responsabili, frumoşi, dar generaţia voastră, prin exemplarele cele mai alese, chiar mă fascinează.
    Acum mă refer strict, dintre toate lucrurile bifate ce stârnesc interesul maxim, la problema naşterii de prunci.
    Eu una la 25 de ani nu puteam gândi decât negativ în această privinţă. Numai corvezile biberoanelor şi scutecelor (pe atunci nu apăruseră cele de unică folosinţă) sterilizate (şi asta-i floare la ureche…floare de oraş, adusă de domnul naş) îmi puneau pe fugă circumvoluţiunile pozitive, lăsând în loc o minimă moralia erotetică: la ce bun să arunci fiinţe nevinovate în această vale a plângerii? Îmi plăceau copiii cât era nevoie doar să mă joc cu ei.
    Dar, slavă Domnului, nu este până la capăt aşa cum proiectăm noi!
    În concluzie, sunt de acord cu dezvoltările nuanţate ale punctului tău de vedere asupra maternităţii: că lucrurile trebuie lăsate să vină de la sine („dacă toate-acestea fi-vor învăţate”), că nu ne încurcă dar totodată nici nu ne justifică existenţa fiii şi fiicele. Dacă e să facem ceva, facem cu ei sau fără ei. Dacă nu reuşim, ei nu au nici-o vină, iar dacă realizăm ceva, le-o datorăm în bună măsură pentru că ne-au schimbat perspectiva asupra vieţii.
    Succes la înscrieri!

Lasă un răspuns

