Waterloo, I’ll be missing u…

eu nu am fost indragostita in adolescenta de Backstreet Boys sau de Bon Jovi. ci de el. (da, aveam postere cu el in camera, il visam si tot tacamul…). apare in vreo 3 poeme din volumul meu de debut.

si cand am ajuns eu pentru prima oara in Belgia ( in 2004 cand am castigat un concurs care consta intr-o vizita la Bruxelles) ni s-a propus o iesire in afara orasului si aveam de ales: Waterloo sau Antwerp. am ales cu mare strangere de inima Waterloo, desi ma durea, era un loc dezonorant, de trista amintire, dar stiam ca voi gasi acolo o urma de-a lui, cateva pete din respiratia lui in aer.. . Am refuzat evident cu obstinatie sa ma urc pe columna tampitului de Wellington, cu un leu gigantic cocotat in varf (ce ironie..) dar in schimb am vizitat muzeul de ceara Napoleon  (ca daca se numea Wellington nu mai atragea turistii, sic!!). acolo i-am vazut masca mortuara, in care ramasese ceva din dezamagirea aceea eroica de la Waterloo. si m-a aemotionat foarte tare. si am cumparat de la magazinul de suveniruri aproape orice avea chipul lui. si a al vulturelui imperial, blazonul sau. de mentionat ca ii stiam strategiile de lupta pe de rost, de la fiecare din marile batalii. aveam o agenda unde le scrisesem in detaliu pe toate. incercam sa inteleg cum ii veneau ideile geniale de a intoarce orice situatie in favoarea lui. era ca si cum ii patrundeam cumva in creier, si era ceva ultra erotic in chestia asta (abia acum imi dau seama). caci paradoxal razboaiele sau arta militara nu m-au pasionat niciodata, ba dincontra.

si toate aceste ganduri invalmasite despre amorul meu baroc adolescentin pentru ca…

pe 18 iunie 1815 a avut loc Bătălia de la Waterloo (Belgia), în urma căreia Napoleon I, împărat al Franţei, a fost înfrânt de armatele anglo-prusace şi a pierdut definitiv tronul.

s-au implinit anul acesta 195 de ani de atunci.

Lasă un răspuns

