poem vechi si straniu

penultimul poem din volumul Poemextrauterine

RADIOGRAFIA   UNUI   PIRANHA

 

Poemele sunt fauna şi flora

oaselor mele transparente.

vertebrele mi-au fost secţionate

            un ritual amoros în nevoia de suplicii

mi-au fost numerotate greşit

                        setea chirurgului de a extirpa sânii murdari

            eu tăvăleam urletele                              TĂCEŢI       

10 tije de metal lângă 10 vertebre fragile de prunc

un „da” firesc un leagăn de sticlă                   ZBORUL SINISTRU

                                    după travaliu am scris

                        înmuind cârpele în ferestre ştergând pereţii de rouă

el insomniacul mulge lacrimi şi sudoare din utere

            la corectură greşelile s-au rotunjit ca pântecele

nu am dispărut                    DOAR DISPERAREA ŞI CALORIILE

                        mica pasiune a tinerilor de a fetişiza sexul

                        mica întrebare               moartea pudoarea hoitul tău

în poeme am visat morţii mamei

şi celelalte organe îngropate în spumă

                        nu trebuie explicat nu trebuie citat

            cârja e pensula mea paharul meu mitraliera

fiecare vertebră merită un scuipat alb să o apere de carne

                        nu există linie de plutire

corectorul e sclavul unui sânge plin de greşeli

deasupra tuturor înghiţind în sec

            privirea înceţoşată a peştelui Piranha

                        îmi ling stomacul animalul de companie vă detest

au săpat o groapă cu vertebrele mele

            ştiau că nu pot merge acasă învinşi

dau un bănuţ de argint cu stema revoluţiei franceze

pentru singurătatea mirobolantă a regelui Piranha

linia de plutire seamănă cu liniuţa de heroină

            copiii plutesc tremură îşi vomită frica   SEVRAJUL MORŢII

setea chirurgului de a smulge destinul din carne

            nebunul Piranha face dragoste cu mâna sterilă a văduvelor

( te iubesc fiindcă eşti muribundă şi eşti întuneric şi pace

                        vertebrele tale în sobă dau luminii miros de mercur )

la celălalt capăt al gropii mă aştepta o picătură caldă roşie în grumazul lui Adam

Lasă un răspuns

