institutul Blecher la USR, impresii

in fiecare miercuri Komartin va modera un club de lectura ce poarta numele marelui Max Blecher, un autor aproape uitat dar exceptional. aseara a fost prima editie a clubului (numele de cenaclu pare deja sa fie perimat) mutat din clubul Dharma in Sala Oglinzilor la USR, o locatie legendara pentru cenaclistii inveterati ai fostului Euridice.

invitati au fost Radu Vancu (cu proiectul sau poetic si bloggeristic inedit) Sebastian in vis. si Ioana Bogdan, poeta trecuta la proza, cu fragmente din viitorul roman Anisia.

  • sala a fost aproape plina. publicul e cu totul proaspat fata de alte evenimente din sala oglinzilor. am remarcat multi bloggeri.
  • discutiile au fost fluente, bine punctate si desi opiniile au fost divergente s-a pastrat un ritm calm, s-a pastrat conexiunea cu textul
  • eu desi nu am vrut sa intervin, am fortata de imprejurari sa subliniez niste aspecte. m-am convins insa ca proza Ioanei mai trebuie indelung lucrata (a ridicat aspre critici) iar poezia lui Vancu e f buna, dar numai pentru un anumit public
  • s-a servit coca cola :))
  • trebuie neaparat sa remarc calitatea afiselor marca Ana Toma si faptul ca textele autorilor care citesc se ofera spectatorilor in conditii f bune (plus date despre autor, f utile si binevenite cred eu)
  • CK e mai echilibrat decat de obicei, stie sa coordoneze discutia si puncteaza bine. poate trebuia sa mai scurteze putin, pentru ca in general nu trebuie depasite 2 ore (dar nu au fost momente moarte, totusi).

concluzia > o serie de evenimente diferite de poeticile lui Razvan Tupa si cu totul necesare spatiului public literar de la noi. detalii pe blogul Institutului Blecher.

Anunțuri

5 păreri la “institutul Blecher la USR, impresii

    • e nevoie de o anumita empatie si un efort de decriptare a intentiilor poetice. lectura poemelor sale din Sebastian in vis necesita atentie, energie si foarte multe cunostinte livresti. chiar si fara a percepe subtilitatea tuturor trimiterilor sale eu cred ca cititorul ramane totusi cu impresia ununui experiment alert, ritmat, buf si incarcat de tensiune in acelasi timp, garantii unei lecturi inedite. dar daca la aceste reactii mai adaugi si substraturile baroce ale elementelor livresti esti mult mai castigat.

      • empatie cu candoarea? înseamnă că nu o mai recunoaştem aşa uşor…
        ”efort de decriptare a intenţiilor poetice” – oare nu sunt ele foarte clare?
        ”foarte multe cunoştinţe livreşti” – care fac parte din jocul naivităţii alături de alte şi alte referinţe (mitomorfe, zoomorfe, etc)
        mi-a plăcut.
        Inclusiv trimiterea ta la Eliade, din intervenţia pe care ai avut-o.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s