iubirea la şemineu – postimpresionisme

vineri seara eram avidă de plimbat prin Bucureştiul vechi. să văd cum au evoluat renovările, să mă pierd printre zecile de vitrine ispititoare. si asa am făcut. o seara de plimbări si literatură, cu O de mână. am fost mai întâi la o lansare la librăria Sadoveanu – Fidel Castro, biografie pe 2 voci unde Cristoiu a vorbit incredibil de bine :). am primit si cartea (care poate fi considerată armă albă, cântăreşte vreo 10 kg 🙂 va trebui neaparat devorata dar si discutia a fost interesanta. de la stanga revolutionară ne-am deplasat către Sfântul Valentin consumist, celebrat printr-o antologie de poezie realizată de Andrei Ruse. in Shelter pub, pe Şelari, un loc ok, cu mult fuuum dar frumos amenajat, la a doua lansare a antologiei Iubirea e pe 14 februarie.

ce mi-a plăcut:

  • că am revăzut cunostinte literare, de care imi era dor 🙂
  • că a fost un public numeros si foarte divers (multi liceeni, in parteneriat de promovare intrand si cei de la amdoar18ani.ro )
  • ideea de 2 moderatori, unul cu poetii altul cu publicul a dat bine. a adus echilibru, dinamică si diversitate de opinii. sorin despot ca moderator de partea publicului s-a descurcat excelent, fiind spontan si capabil sa faca faţă deviatiilor de subiect
  • ca s-au dat volume cadou unor persoane din public
  • ca multe interventii ale poetilor au fost substantiale, bine punctate si duioase intrucâtva
  • ca a fost o atmosfera lejera, relaxata (in mare parte)..
  • irina, o fetita draguta care a citit poemul lui Robert Serban si a adus candoare in intreaga incapere

ce nu mi-a plăcut:

  • că discutia a deviat ingrozitor in dezbateri filosofice care cad de cele mai multe ori in derizoriu dacă sunt abordate in astfel de contexte, expediate in cateva minute de argumentare, devenite uneori prozelitism (aici dragos c butuzea, un blogger pe care dealtfel il apreciez mult, putea sa fie o mînă forte si sa ii readucă la subiect pe poetii logoreici)
  • ca a fost o singură poetă invitata, livia rosca, intre 5 bărbati (desi interventiile ei s-au pus astfel mai bine in evidenta si a dat mai multa culoare serii)
  • ca din public s-a intervenit uneori brutal ceea ce a deviat iar discutia si a tensionat-o inutil (mai ales valeriu mircea popa)
  • ca s-a trecut iarasi brutal de la distinctia de finete fillia eros si legatura intre dragoste si divinitate la culorile cool ale copertei si simbolurile comunicării online (desi spontaneitatea asta e totusi fertila intr-un sfarsit).
  • ca şemineul era electric 🙂
  • ca m-a invitat mugur sa citesc si eu, ca musca in lapte, desi nu eram printre invitatii serii. m-am simtit aiurea.

as fi curioasa cu ce a ramas un simplu spectator dupa acest eveniment (rupt de culisele literare). cu un gust dulce sau amar…? eu personal din 10 as da nota 7 pe ansamblu. dar calitatea e clar muuuult crescuta fata de evenimente similare de acum cativa ani. si bravo andrei, mai ales pentru morile de vânt pe care vrei să le demontezi!

poza e din catacombele feministe ale Grazului

Lasă un răspuns

