te simt ca pe o unghie smulsa din carne

au fost niste zile carusel. (cred ca am repetat expresia asta de vreo mie de ori pe blogul asta, sunt intr-o criza de exprimare). au fost 8 zile de vis. nici aparatul foto nu a putut surprinde nimic, nici cuvintele, nici scancetele mele acum. dar mai e o luna si gata. ma intorc in cuib.

am incercat sa ii arat in fiecare zi lui O cate o bucata de Graz care m-a fascinat. enumar la intamplare toate zonele pe unde ne-au purtat pasii zilele astea, fericiti.

  • josepfkirche (biserica cu turn inalt chiar de laanga strada mea)
  • ostbahnhof (o gara veche de caramida rosie, f romantica, de unde pleaca vreo 3 trenuri si de unde voi lua eu trenul peste o luna spre Budapesta)
  •  zentral friedhof (cimitirul central evident, cu o poarta impresionanta si o capela imensa stil Renaissance. tot de caramida rosie. mormintele marilor familii aritocratice ale Grazului sunt adevarate opere de arta. O a retinut cateva nume pt romanul sau. a fost ca o calatorie in timp, in cenusa imperiului)
  • muradweg (pana la iesirea din oras poteca ce insoteste murul, lunga de vreo 40 de km, o adevarata oaza de verdeata si aer curat si o cale de promenada superba)

  • hertz jesu kirche (cea mai inalta biserica din Graz, catolica, de caramida rosie, un baroc tarziu si putin Rennaissance – cu o rozeta care te hipnotizeaza, e inconjurata si de un parc frumos)
  • maria trost (ajunsi acolo cu tramvaiul 1, care are cea mai lunga ruta din Graz, dar din cate mi-a spus schmoll si cea mai frumoasa ruta din Europa 🙂 treci efectiv cu tramvaiul prin paduri, pe langa rauri si stanci abrupte si la capat, in afara orasului, se inalta frumoasa manastire Maria Trost, care seamana mult cu Maria Radna, ne-am delectat cu peisajele total rupte de universul citadin)
  • Botanik Garten (unde e intrarea libera si au o sera numai cu cactusi si alta numai cu specii de palmieri – nici nu stiam ca exista atatea soiuri de o eleganta fara seaman; ne-am delectat si pe strazile din jurul gradinii, un cartier al vechii nobilimii austriece, vile impresionante si elegante, conace si terase de vis, zona shubertstrasse)
  • griesplatz si toate imprejurimile de dincolo de mur, zona imigrantilor de care aminteam, pestrita, vesela, haotica, galagioasa, foarte ne austriaca.
  • lange strasse, care are o strada corespondenta in Brasovul nostru drag, strada lunga. ne-am adus aminte de plimbarile noastre nesfarsite prin Bv. e in partea din spatele dealului schlossberg, de dincolo de podul Kepler. ( a propos, stiati ca si Kepler si Paracelsus au locuit in Graz?)
  • volkspark – un parc micut, de cartier, in zona de langa gara, dar strabatut de un afluent micut al Murului, unde ne-am odihnit si unde ne-a fost cald
  • stadt park bineinteles (s-a topit toata zapada si a fost soare ca in octombrie asa, era si iarba verde..) si zinzendorfgasse, strada care il obsedeaza pe O, de langa universitate. habar nu am ce il atrage magnetic la ea, dar a dorit sa trecem pe acolo de vreo 3 ori, si dimineata si dupa amiaza si noaptea… il fascineaza efectiv desi e mica, inghesuita si oarecum anosta.
  • leechkirche, biserica de secol 12, de un baroc atipic si straniu, fruhbarock cum ii spun ei.
  • volkskunde museum, un fel de muzeul taranului, bine amenajat si foarte colorat
  • pe dealul cetate schlossberg, pilonul central al orasului, din nou ne-am catarat si acolo ne-a prins Anul Nou, printre petarde si bubuituri ca la razboi, dar de unde am vazut cea mai frumoasa panorama de artificii din viata noastra, cu totul spectaculoase… si cu aceasta ocazie am purtat o floare festiva in par (marcand astfel trecerea de la obsesia verdelui care m-a consacrat la obsesia movului in tot si in toate)…

  • pe stierergasse, cea mai lunga strada din Graz, uneste aproape 3 cartiere si incepe chiar langa casa mea, am mers de la un capat la altul, a fost f frumos.
  • alte technik, mai mare si mai impresionanta decat Karl Franzens cladirea centrala unde merg eu, un fel de politehnica a lor ce functioneaza din secolul 16, la vreo 15 min pe langa Opera si piata Karl Joseph

astazi mi s-a taiat filmul. m-am trezit dintr-o data in gara, langa un tren pe care scria viena, cu O la geam, iar eu facand prosteste cu mana si

 … acum te simt ca pe o unghie smulsa din carne.

Lasă un răspuns

