starea mea de GRAZie

Fotografii-0122

ce priveliste frumoasa de dimineata. juice fresh, rece, cafea imbietoare pansament, ceva dulce, un Gauloise de decor ca sa arate mai boem si o bricheta verde si un interlocutor tacut, linistea insasi. guten morgen!

dar sa nu ne zapacim:

1.Fundatia Calea Victoriei comploteaza din nou un curs misto:

Prin gradul lor sporit de autenticitate, jurnalele şi memoriile devin „documente” ale epocii, „radiografii” ale unei vieţi palpitante, clocotitoare, fără a înceta a fi elitistă, din „Micul Paris” dintre cele două războaie mondiale, făcând posibilă o incursiune în viaţa publică şi privată a personalităţilor culturale ale vremii.

Scrierile avute în vedere sunt lucrări consacrate ale literaturii române, reprezentative pentru stilul diaristic:

  • Jurnal: 1935-1944, de Mihail Sebastian
  • Jurnal, de Alice Voinescu şi
  • Jurnalul unei fete greu de mulţumit, de Jeni Acterian 

inscrieri si detalii aici. suna al naibii de interesant!

2.              Vedem o frunza si spunem: uite o frunza. Nu-L vedem pe Dumnezeu si spunem: uite-L pe Dumnezeu.

partea a cincea din romanul Viata lui Kostas Venetis va asteapta!

3.             Fac parte din jurii care dau premii literare, ţin evidenţa noilor apariţiilor editoriale, stau de vorbă, atent, prevenitor, cu bătrâni de peste optzeci de ani care şi-au scris memoriile, îndeplinesc, de dimineaţa până seara, o mie de asemenea formalităţi, cu speranţa că, până la urmă, îmi voi câştiga dreptul să şi citesc o carte bună. Dar formalităţile nu se termină niciodată. O imensă, monstruoasă birocraţie stă între mine şi literatură. Am iubit cândva literatura mai mult decât pe mine însumi şi am pierdut-o, am pierdut-o irevocabil.  o confesiune superba pe site-ul cinicului Alex Ştefănescu vedeti  continuarea aici

4. o trupa excelenta se lanseaza. DUTE VINO. poate fi ascultata online aici. imi plac la nebunie.

5. Zum cititor ne face sa o indiviem. e studenta lui Cartarescu la cursul despre Postmodernism tinut la Universitatea libera din Berlin. povesteste foarte frumos pe blog aceasta experienta

Nu discutiile “pe text” despre tehnica, simboluri etc. au dus la rezultatul asta, cred ca va dati seama. Nu ele, ci felul in care Cartarescu vorbeste despre literatura. Dragostea enorma pentru literatura care se vede in felul cum vorbeste, in voce, in ochi, e nemaipomenit sa asculti pe cineva vorbind asa. Mare diferenta (cel putin asa mi s-a parut mie pana acum) intre Mircea Cartarescu discutand teorie literara si Mircea Cartarescu vorbind despre literatura. Cand vezi atata bucurie nu poti sa nu te molipsesti si e tare, tare misto sa vezi atata bucurie. Va inteleg ca ma invidiati, aveti de ce!

7.    eu sunt bine. am avut 2 prezentari de seminar care au iesit bestial, am citit o gramada, imi place la nebunie water aerobic, astazi a fost soare, sunt in stare sa bâigui cel putin 3 fraze coerente in germana, m-am imprietenit cu o filipineza, un japonez, un sârb si un american (imaginati-ne toti la o masa, band cafea, studiind fiecare in alt domeniu, si vorbind de la Obama si avorturi la muzica populara) :). si avand fiecare engleza lui peltica pe deasupra. incep evident pregatirile de craciun, ma ia cu fiori in stomac. ofertele comerciale de ingerasi au impanzit strazile. mami si tati nu au mai rezistat si s-au hotarat sa devina si ei graziosi, adevarata veste buna de fapt.

 ce mai incolo si incoace, ich bin ganz grun. (de departe expresia mea preferata)

Lasă un răspuns

