de azi sunt grazioasa!

Fotografii-0563

am ajuns. dupa ce am trecut prin mult iubita Lipova (unde m-am tot intrebat daca  acolo s-a nascut Lipovetsky) si pe la manastirea Maria Radna si prin cimitirul calugarilor fransciscani, cu o Marie Mgdalena cazuta la pamant la picioarele lui Hristos, invaluit aproape in intregime in parul ei – de piatra, prin Aradul frumos unde am stat la o pensiune cocheta si wireless :)) prin Savarsinul regal si poetizant, prin mirobolantele sate Odvos Conop Barzava (si conacele lor degradate si triste), prin inverzita Ungarie unde am platit amenda ca nu aveam centura (desi stateam pe bacheta din spate, mother fuckers!) unde m-am pierdut in nemarginirea lacului Balaton (m-am simtit ca la mare, ca la Eforie, ca si-asa mi-era tare dor de mare) in oraselul cochet si pliiiin de flori si lebede si rate cu capul verde – SIOFOK (cu ş). la o pensiune ne-am adapostit umbrele unde receptionera vorbea romaneste (plus o vanzatoare de vederi mai vorbea , mi-am luat o bratara verde suvenir) daar patroana pensiunii avea un sot italian (se vedea asta cu ochiul liber, ca doar a pus steagul italian, desi are aceleasi culori cu cel maghiar, dar totusi alta istorie, pe servetele la micul dejun, care era in stil suedez evident). si eu am inteles ca o camera e 22 de euro si am sarit in sus de bucurie dar de fapt cruntul adevar era cu totul altul: 22.000 de forinti :)) adica de vreo 4 ori mai mult. dar erau conditii de 4 stele.. whatever. baut o cuba libre (cu bacardi pe bune), si privit frunze galbene de toamna cazute pe un pian dezafectat, de nervi.

azi zi ploioasa. gps-ul poreclit Frosa /e femeie , si in voce si apucaturi, recte ff capricioasa/ ne-a dus direct in fata casei domnului Schmoll, proprietarul apartamentului. casa e singura verde de pe toata strada (se putea altfel??) si e numarul 17 – numar de mare noroc 🙂 da, cred in semne. am un parc foarte aproape (cu spaima am aflat acum o ora venind din centru ca noaptea nu e luminat si era sa lesin de frica..) si la colt o cafenea micuta. langa camera mea sta finlandeza. blonda, se plimba in halat prin casa, are niste pantofi murdari lasati pe hol si vorbeste cu voce tare pe skype. mai multe nu stiu despre ea. frantuzoaicele tipice au in frigider o gramada de vin. nu le-am cunoscut. nici pe domnul Schmoll (care pare ff de treaba), doar o batranica ne-a intampinat, care vorbea in continuu in germana, nu pricepeam dar era tare simpatica. si ne-a spus ca avem o masina shonn! ceea ce ne-a bucurat.

camera e minimalista. petrec prima noapte aici. mi-e cam frica sa ma bag in asternut (e mov). de-aia bat la laptop ca o nebuna  la un pian stricat pana tarziu cand cineva (poate somnul) o va lega fedeles si o va trimite urgent pe taramul tacerii onirice.. (nu va speriati de frazele astea, cand ti-e foarte frica de ceea ce te asteapta gandesti intortocheat, caci nimic nu doare mai mult decat claritatea).

a, si faza cea mai funny e ca strada de-a lungul raului mur ce leaga centrul de zona mea se numeste… Pula kai. pe bune!

si asta nu e tot. pe 5 octombrie domnul burg maister ne invita pe toti studentii strainezi la o cina festiva in rathaus, cu toate lampadarele de cristal aprinse in cinstea noastra. oare o sa pot sa fiu grazioasa cum se cuvine??

O părere la “de azi sunt grazioasa!

  1. „camera e minimalista. petrec prima noapte aici. mi-e cam frica sa ma bag in asternut (e mov). de-aia bat la laptop ca o nebuna la un pian stricat pana tarziu cand cineva (poate somnul) o va lega fedeles si o va trimite urgent pe taramul tacerii onirice.. (nu va speriati de frazele astea, cand ti-e foarte frica de ceea ce te asteapta gandesti intortocheat, caci nimic nu doare mai mult decat claritatea).”

    Cit de bine inteleg ce spui tu aici. Iar asta imi aminteste de destule dintre postarile de la inceputurile blogului meu Africa de garsoniera. Claritatea doare pentru ca … te lasa sa te simti singur. Asa, cu cit te infasori in mai multe ginduri intortocheata si cuvinte, cu atit parca ti-e mai usor si nu mai simti singuratatea cum te stringe.
    Dar va fi bine, sint sigura. 🙂

Lasă un răspuns

