Graz

aici voi sta 5 luni.

stadtbild_graz

intr-un apartament la 20 de min de centru. cu 2 finlandeze si 2 frantuzoaice (ap are 5 camere evident).

Fotografii-0529

universitatea Karl Franzens. f prietenoasa, mi-au trimis deja o tona de informatii despre ce va fi si cum va fi… ca sa nu cazi acolo ca din luna.

cursurile alese sunt urmatoarele:

  1. Balcanii in tranzitie
  2. Integrarea europeana si noile state candidate (ambele cursuri sunt predate de un prof canadian, very american style, f glumet si nonconformist, cu metode nonformale, l-am avut la scoala de vara – Robert Austin, e singurul pe care il cunosc..)
  3. Dezbateri in educatia contemporana (ca sa imi hranesc pasiunile pedagogice tradate de faptul ca nu m-a dus la titularizare anul asta..)
  4. Secretizare si spionaj in lumea politica de la Machiavelli la Obama :)) e clar ca mi-a placut titlul, nu?? plus ca proful care tine cursul pare ff profesionist, cel putin din CV-ul de pe site. tata e mandru ca mi-am ales cursul asta, logic.
  5. Interdisziplinäre Vertiefung: Kultur (Theoretische Ansätze und Dimensionen des Kulturvergleichs). pentru cine intelege. e la sociologie si e legat de cultura si ceva antropologie. dar acel interdisciplinar din titlu m-a sedus clar 😉

Fotografii-0540

Graz e un orasel mic si cochet, obsedant de ordonat, in stil austriac asa cum mi-a fost dat sa observ, fosta capitala culturala europeana in 2003. un fel de sibiu as zice.

Fotografii-0553

si fantoma mea pe langa raul Mur se va plimba..

in fine, am inima usor indoita si nu-mi cade tocmai cu mare entuziasm pentru ca nu e o bursa planificata, e venita pe nepusa masa dar O m-a incurajat si am zis What the heck? de ce sa nu o fac si p-asta. e ca o dezvirginare. prima oara 5 luni plecata de acasa, prima oara vorbind numai o limba straina, prima oara atata timp sa-mi port singura de grija, prima oara locuind cu cineva strain in casa etc… si ma intereseaza evident sa imi fac si niste contacte culturale pe acolo pentru proiecte literare de viitor (cu asociatia Kultur Kontakt de exemplu sau cu LiteraturHaus..). un pahar si plin si gol ca mai mereu.

8 păreri la “Graz

  1. Suna tentata oferta de cursuri. Cele pe care le-ai ales tu, cel putin. Am vazut ultimele tale doua postari si mi-am dat seama ca trebuie sa ma intorc la inceputul povestii. Ajunsa aici, mi-am amintit de Danemarca mea. 4 luni, tot o bursa obtinuta rapid, la sfirsitul ultimului an de facultate. Cred ca o sa-ti fie folositoare experienta asta, chiar daca o sa-ti fie tare dor de cei dragi. Mie stiu ca mi-a fost foarte de folos, chiar daca nu am stabilit contacte culturale, m-am tinut doar de studiul pe asistenta sociala, pentru care m-am dus acolo.
    Succes si astept vesti bune. 🙂

Lasă un răspuns

