Virgil

piatră

lui Virgil

toţi vor fugi din oraş în aceeaşi zi.
te vei trezi singur
ca un cuvânt al unei limbi dispărute
săpat în piatră.

ori te-ai putea urca în cel mai înalt copac
să mai vezi vălătucii de praf, urma păsărilor stârnite,
să-ntinzi palma în zare, mirat câte poate cuprinde?

ori ai putea învăţa-o pe piatră
să te rostească?

voi învăţa să ascult.

versuri scrise de Mugur Grosu si dedicate poetului Constantin Virgil Banescu, care a murit noaptea trecuta.
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace! sunt f ravasita. la Alba Iulia am stat mult de vorba cu el si era plin de forta si planuri. a disparut un poet cu un timbru unic si cu o candoare rara. un poet ca un poem.
alte cateva omagii aduse poetului semnate de
3 păreri la “Virgil

  1. Ultima data cand l-am vazut…a fost la Targoviste, in curtea bunicilor, aceeasi curte care avea sa fie partasa suferitei atator oameni. Vara…da asta ii eram eu, vara primara… L-am intrebat atunci cum se simte…mi-a raspuns destul de monosilabic… era meditativ, grav…trist…stiu ca m-a lovit privirea lui pierduta…ochii aia blanzi…ah, ochii aia…care parca imi spuneau ca renunta la lupta cu viata.
    Cuvintele mi se sterg…nu pot sa descriu ce simt…este o durere
    dincolo de cuvinte, in adancul meu cel mai adanc…

  2. vinovatia de a nu fi gasit timp sa stam de vorba,(ne placea sa ne contrazicem pe cele mai normale teme), vinovatia de a nu-i acorda mai multa atentie sufletului sau atat de singur si trist, vinovatia de a fi degeaba in viata lui fara sa il simt sau macar sa il ascult chiar daca nu reuseam sa-l inteleg in totalitate….vinovatia asta e atat de mare……..e un gol care va ramane si o lumanare pe care acum o voi aprinde toata viata pentru el-SINGUR -de cate ori voi aprinde lumanari-VARUL MEU, POETUL

Lasă un răspuns

