poem de constantin virgil banescu

constantin virgil banescu

constantin virgil banescu

am regasit in biblioteca ultimul volum publicat de poet – Acelaşi cer ce nu e, editura Vinea 2006. Am ramas efectiv traznita cand am citit acest poem- fiind chiar poemul care închide cartea. tulburator…

Ziua în care mor

 

la 23 de ani de viaţă

nu mai am ce să scriu până mor

şi e viaţă azi

e gura mea deschisă în faţa morţii gurii mele

e soare peste foc

e tot ce-aş mai scrie

dacă aş mai avea ce să scriu până mor

e pielea cea mai întinsă a zilei

e ziua în care mor

ziua în care mor este încă o zi de viaţă

 

 

8 păreri la “poem de constantin virgil banescu

  1. mirunda,
    sunt dambovitean si mi-e rusine ca am auzit despre acest tanar exceptional de talentat,abia acum.desigur , nu e vina lui.sunt redactor la o revista culturala si de opinie,CONTRASENS, si am dori ,in numarul viitor ,sa-l comemaram, publicandu-i cateva versuri.insa, daca sti mai multe, pentru Dumnezeu,ce s-a intamplat cu acest baiat?E o intrebare absolut personala,iscata din nedumerire, din frustrarea de a nu-l fi cunoscut in viata.
    cu stima,
    ion burhan

  2. draga Ion
    da, e mare pacat ca nu ai auzit de el. era si un poet cu totul special dar si un om plin de candoare si bunatate. a avut insa un destin zbuciumat si s-a consumat mai repede decat altii de varsta lui. e greu de explicat. cred ca ceea ce trebuie sa facem acum e sa-i ducem numele mai departe citindu-i minunatele poeme si traducerile.
    eu chiar am discutat la inmormantare cu mai multi poeti si am dori, prin colaborarea Uniunii SCriitorilor (el a fost cel mai tanar membru al acestei organizatii la doar 18 ani cand era deja un poet confirmat..) si am dori sa scoatem o antologie cu cele 3 volume ale sale si sa organizam la Targoviste un Festival de poezie cu numele lui. daca esti jurnalist poate ne poti da si tu un ajutor in acest sens. si autoritatile locale trebuie sa ne ofere un sprijin. o valoare ca el trebuie mereu pastrata in constiinta civica..

  3. Miruna, multumesc pentru raspuns.Tot ceea ce putem face ,noi, cei care nu suntem oficial inregimentati cumva in cultura judeteana , vom face . E o chestiune de suflet ,imi pare nespus de rau de acest tanar, care avea varsta fiului meu si el plecat dintre noi timpuriu. e bine ca v-ati gandit la acel festival dar nu-l lasati pe seama culturnicilor din judet, el neavand nicio servitute cu asemenea specimene.Ia , te rog , legatura si cu DORU DANCUS si cu ION IANCU VALE,ambii scriitori cu suflet mare care au publicatii proprii si hai sa facem o retea de comemorare.Mai poti conta pe sprijinul prozatorulu IOAN VISAN, a sotilor GEACAR,a lui TUDOR CRISTEA si ,desi unii au rezerve,a jurnalistului GEORGE COANDA ,de la JURNALUL DE DAMBOVITA, un om receptiv la tot ce e valoare .Pacat ca nu mai este printre noi BUBU PILNER si MIHAIL VLAD,alti doi oameni de cultura valorosi ai judetului.care sigur ar fi rezonat cu ideea ta.Precum am promis,personal voi face o pagina omagiala in numarul viitor din Contrasens.Sa-mi lasi o adresa de contact unde sa-ti trimit cateva exemplare.

  4. Pentru Bobita:

    Epitaf

    Intunericul palid
    Umbrit, n-am putut sa-l mai las
    Tacerii de mormant serpuit
    Sa ma-nchin n-am putut,
    Doar stramta culoare
    Stiam sa mi-o strig.
    De pasi perforara ti-e marea,
    Asculta cum corbii clocotesc in abis
    Spre urma lasata de ochi
    Pe zapada
    De talpile tale crescute din val.
    Copitele din sange mi le numar
    Si silaba sunt
    Ratacita prin gand
    In noaptea aceea cu gust
    De sfarsit,
    Cand agonizam arogant
    In genunchi.

    ANDREEA DANIELA STAN

    13.08.1980-21.04.2001

    Cenaclul literar „Elena Vacarescu” -Targoviste

  5. Pingback: noutati « MIRUNA VLADA. dincolo de extrauterinitate

  6. 6 martie 2010. sunt foarte bucuros sa descopar intentia Mirunei de a institui la Targoviste un Festial de poezie cu numele lui Constantin Virgil Banescu…cat ma priveste, va voi da tot sprijinul si chiar voi transmite initiatia voastra d-lui Ion Stefan Ghilimescu,la Inspectoratul de Cultura ,sa vedem care ar fi procedura…regret ca am aflat asa de tarziu despre frumoasele voastre ganduri…va doresc sanatate si energie pt. a da viata proiectelor voastre !…

    • daca s-ar putea sa punem pe roate acest festival cu ajutorul primariei ar fi extraordinar. s-a depus deja un astfel d eproiect la Uniunea Scriitorilor dar a fost respins. merita organizat. Virgil a fost un poet deosebit. astept un semn de la Dvs cu aceste demersuri. va multumesc

  7. Miruna,
    Mă bucur să constat că domnul Ioan Vişan ţi-a întins încă din primăvară o mînă de ajutor pentru intenţia ta de-a institui acel festival în memoria lui Bobiţă, cum îi spuneau cei apropiaţi. Întradevăr, domnul ŞtefanGhilimescu, care l-a cunoscut de altfel şi personal, dacă-i stă în putinţă, te poate ajuta.
    Nu ştiu ce s-a ales de iniţiativa ta dar tare aş dori să aflu veşti bune de la tine.

Lasă un răspuns

