hopa. schimbari de nume la Uniune!

Nicolae Manolescu vrea să schimbe denumirea Uniunii Scriitorilor din România (USR) în Societatea Scriitorilor din România (SSR), modificarea numelui instituţiei pe care o conduce urmând să fie analizată şi votată pe 17 iunie, însă părerile scriitorilor sunt împărţite în legătură cu acest aspect. Modificarea denumirii Uniunii Scriitorilor din România (USR) în Societatea Scriitorilor din România (SSR) este prevăzută în proiectul de statut al instituţiei, care va fi supus votului scriitorilor pe 17 iunie, într-o conferinţă la care va participa un „consiliu lărgit” al USR, format din peste 100 de scriitori, după cum a declarat pentru Mediafax Nicolae Manolescu. „Societatea Scriitorilor din România este numele sub care ne-am înfiinţat în urmă cu 100 de ani. Societatea Scriitorilor din România este numele sub care instituţia a funcţionat din 1908 – 1909 până în 1949. Nu costă nimic să ne schimbăm denumirea, trebuie să schimbăm nişte antete. În statutul actual al instituţiei scrie că Uniunea Scriitorilor din România moşteneşte Societatea Scriitorilor din România”, a spus Nicolae Manolescu

am aflat de aici

„Mi se pare un lucru foarte bun, se schimbă o denumire comunistă”, a spus Dan C. Mihăilescu.

se scrie si aici despre asta

hmm cam ciudat sa se ia o astfel de masura inaintea „marilor” alegeri ale noului Presedinte al Uniunii. cam basesciana metoda nu? ma intreb…niki-manolescu-mediafax-f

3 păreri la “hopa. schimbari de nume la Uniune!

  1. Am urmarit mirat scandalul declansat de ideea schimbarii denumirii USR. (Personal, mi s-ar fi parut inspirata o asemenea schimbare de titulatura.) In orice caz, propunerea nu a venit din partea lui Nicolae Manolescu, ci din partea foarte multor membri ai filialelor din tara. Faptul, oricum, era secundar. Intre timp, chiar inainte ca aparentul scandal (inventat de cativa agitatori conjuncturali) sa izbucneasca in presa, s-a renuntat, cu lejeritate, la ea.

  2. da cosmin e bine ca ai facut aceste rectificari. eu am spus ce mi-a transmis presa (plus o scrisoare f dramatica a dlui Sorin Marculescu) si am identificat-o cu o strategie de campanie.. deci s-a si renuntat la ea??

  3. Da, s-a renuntat, cu atat mai mult cu cat, asa cum am spus, ideea revenirii la primul nume nu apartinuse conducerii, ci unor membrii din tara.

Lasă un răspuns

