primavara poetilor la scoala 190 & liceul onicescu

190 (sau scoala Marcel Penes cum se numeste acum) este fosta mea scoala primara unde m-am dus zi de zi cu ghiozdanelul in spinare si unde a inceput de fapt sa fie incurajata pasiunea mea pentru literatura la clasa speciala de Limba Romana coordonata de doamna profesoara Irina Cocieru.(vocea imi tremura de emotie). dar sa revin.

cu ocazia Primaverii poetilor, in biblioteca scolii s-au strans vreo 20 de elevi clasele 7-8 majoritari dar si vreo 6 de la clasa a4a (ca spectatori) pentru un atelier de creatie (oarecum). le-am dat un poem de-al meu (entropie pt cei ce aveti cartea) l-am citit impreuna apoi i-am pus sa-si aleaga imagini care le plac cel mai mult (sau li se par cele mai expresive) si sa le treaca pe o foaie. apoi cu ajutorul acestor sintagme sa scrie un poem de 10 randuri dezvoltat de ei.

a iesit ceva fascinant. desi la inceput aveam mari indoieli. nu ma mai jucasem in felul acesta cu elevii. interesant a fost sa vad mai ales ca anumite sintagme (care mie mi se pareau cele mai sterse) le-au ales mai multi ca preferate. au citit fiecare poemele cu voce tare, le-am comentat impreuna si la sfarsit am pus un titlu. a fost f interesant. le vor publica in revista scolii 🙂

iar azi am fost sa-mi prezint cartea si sa vb despre poezie si elogiul celuilalt (tema festivalului) la un liceu aproape de casa mea, in cartierul Berceni. un liceu de sport – octav onicescu (colegiu national). am ales acest liceu pt ca sunt f legata de minunata profesoara de limba romana dna Diana Hartescu. un ultim bastion al literaturii predate cu har. am fost primiti (eu si octavian soviany) intr-o sala f luminoasa plini de copii cu fetze luminoase. toata intalnirea (aproape 2 ore) ne-au transmis multa energie pozitiva. am plecat de acolo radiind. erau clase diverse  de la a9a la a 12a. cei mai mari au fost mai indrazneti si au intrat in vorba. mi s-au parut real interesati (fara artificiul intalnirilor obligatorii). mi-au spus ce le inspira lor sintagma „pauza dintre vene”, ce le-a placut si nu le-a placut la poemele citite. soviany i-a pus putin in tema cu generatia 2000 si poezia ei. asta le-a fost util. i-am invitat aici pe blog sa continuam discutiile.

sunt stoarsa de narcisism 🙂

3 păreri la “primavara poetilor la scoala 190 & liceul onicescu

  1. Ne bucuram ca ti-a placut la noi in Onicescu. A fost o zi interesanta, mai ales sa-l revad pe domnul Soviany pe care il cunoscusem mai bine la Schimb de carti. Ai poezii interesante! Nu pot spune ca m-au captivat toate, as minti.. si nu e genul meu.. dar Castelul Goethe m-a captivat total.. inca am in cap sintagma cu barcile. 🙂 observ ca e tare frumos pusa poezia, in mijlocul cuprinsului.

  2. O zi aparent obisnuita de vineri, zi in care de regula mergeam toti acasa sau poposeam printr-un parc. Dar astazi a fost ceva deosebit. Sunt una dintre elevele „mari” care a avut curajul sa vorbeasca, curaj insuflat de doamna diriginta Diana Hartescu, aceea care ne-a invatat sa ne expunem opinile, dar si de atractia catre poezie ta. Nu as vrea sa spun cuvinte mari, dar expresivitatea si puterea imaginilor create m-au fascinat, iar in acest weekend imi voi procura si cartea. Sper sa ne mai intalnim.

  3. va multumesc de impresii.
    si e bine ca nu ti-au placut toate poemele poezia care place tuturor are o problema. plus ca asa cum spuneam noi ieri, poezia nu trebuie sa plaaca. trebuie sa te incite la gandire, senzatii etc
    multumesc si va maia stept pe aici

Lasă un răspuns

